time to go home


2011-01-06 @ 23:23:08

Yääs, imorgon bär det av tillbaka till Linköping. Varenda gång jag varit hemma längre än en helg känns det som jag ska flytta hemifrån all over again, jag är så fjompig! Börjar egentligen inte förrän 17e men vi har Bi6-stuff att ta itu med så det är "samling" på lördag förmiddag. Har varit ritkigt bra veckor här hemma, jag har bara gjort det jag velat och haft lust till, umgåtts med bästa människorna, mamma&pappa och bara varit. Har faktiskt knappt tänkt nå alls på varken Bi6, Snutte eller skolan. Vilket var behövligt kan jag lova. Men nu är det ny tag som gäller, tagga om. Som vanligt drar jag mig för att åka tillbaka söderut men väl där är allt finemang och jag trivs som fisken i vattnet. Det är som jag skulle ha två olika liv, skiljer sig helt och hållet åt men trivs lika bra här som där. Även om det är jävligt mer avslappnande i Virsbo :P
Är redo för lite nya kurser också, läser analytisk kemi, statistik, oorganisk kemi och spektroskopi. Är bara spektron jag är tveksam till, samma stuk som termon men dom säger att den här ska vara lite mer lättsam. Lets hope so! Får se hur det går att läsa fyra kurser parallellt, kommer bli en utmaning att klara alla fyra tentorna men det blir som det blir.

Har bara varit hemma och slappat med mor och far idag, vi har spelat tvspel :P Och tidigare ikväll var vi in till Västerås och åt kinamat, mummms!! Ska upp tidigt imorgon, ska packa allt (har sjukt mycket grejerplus alla julklappar?!), hjälpa papi klippa tjockiskattens päls och sen ska jag möta frösken Jansson för en lunchdate i Västerås.

Sova nu kanske?

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0