YÄ!


2011-02-22 @ 19:27:01

Imorgon börjar Snuttefilmen 2011!
Herregud! Spännande, nervös, uppspelt, glad, förvirrad, orolig för att ha missat något, förväntansfull. Allt möjligt känner jag nu. Vi har sålt jättebra i veckan, som sagt var alla 1200 biljetter till torsdagens kravall slut, nu likaså alla 900 biljetter till filmvisninngen imorgon och vi har runt 100 biljetter kvar av 1200 till lördagens fest. Men de kommer ta slut, antingen imorgon eller i dörren på lördag. Helt otroligt.
Jobbgenomgång igår. Det gick bra även om en del jobbare strular till det för mig och får mig vilja börja gråta när de hoppar av tre dagar innan festen. Men det har löst sig ändå, pjuu! Har gjort slutversionen av alla jobbscheman, förhoppningsvis blir det inge mer strul med jobbare nu så kan jag ta spika alla scheman.
Ingen lab nu på eftermiddagen, glad överraskning så jag har storstädat här hemma eftersom jag får finbesök av mor&far som kommer ner på torsdag. Visserligen bor dom på hotell men vill ha rent när dom kommer hit med malådorna åt mig ;) Sofia & Elinor kommer på fredag, wiie, saknar dom! Ska bli jättekul.
Imorgon är det skola hela dagen, jag & Johan labbar till 17.00, missar alltså första filmvisning. Men kommer vara där till 19.15 och 21.30 visningarna. Sen ska vi städa efteråt, så kommer komma hem sent, säkert efter halv tolv. På torsdag är det Kravall som gäller, vi börjar rigga 11 sen är det jobb till säkerligen 08 på fredagmorgon. Då blir det hem och sova tills mina darlings kommer hit, upp och vara social med dom sen följer dom med när jag ska till campus och öva scenshow. Därefter möta upp mor & far och alla vi ska på familjesittning på [hg]. Alla i Bi6 har med vänner och familj, vi ska förklara hur en riktig studentsittning går till, gückla för dom, visa bilder från allt vi gjort under året och berätta om våra roller i festeriet. Myyys <3
Lördagen är det samling på campus för riggning av festen och sittning, genrep av scenshow. Kan kanske hinna hem och sova en stund på dagen, men tvivlar på det. Vi ska vara med på galasittningen, men eftersom vi är utklädda till scenshowen kommer vi inte vara med förrän vår show varit. Efter sittningen är det fest. Vi jobbar, så bara byta om och sätta igång. Klockan 03.00 ska alla i Bi6 som kan försöka stå på golvet och gråta glädjetårar till Stad i ljus. Galet. Sen städar vi. Hur länge som helst, blir nog inte klara förrän framåt sen förmiddag. Då ska vi basta. Och dricka öl/cider/shots/drinkar som är över sen festerna. Fira att vi är bäst. Att Snutte blev awesome. Det vet jag att det kommer bli. Jag har aldrig varit med pepp i hela mitt liv och aldrig gjort något roligare heller.
Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0