festerist? javisst!


2010-03-06 @ 08:55:19

Åååh nu tänker jag berätta varför jag blev så glad i torsdags! Jag kom med i vår sektions festeri :D :D :D Det är också anledningen till att jag missar Elli & Beccas fest ikväll, för vi har typ nollning/kickoff med nuvarande festeriet ikväll. Och eftersom jag ska spendera en jävla massa tid med dom här 11 personerna ett år framöver vill jag inte missa nånting nu i början!

Här i Linköping är det lite annorlunda mot andra studentstäder, här är det sektionerna som står för i princip allt studentliv, inte nationerna så som jag vet att det är i tex Lund & Uppsala. Och det är varje sektions festeri som sköter sittningar, kravaller och annat kul som händer under året. Vårt största event är Snuttefilmen; 15 lag gör en film på max 5 min, visning på SF nere på stan, galamiddag, lagsittning, kravall, galakväll. Under 4 dagar pågår det. Sen ordnar vi Herr&Damsittningar, julsittningar, vårfest & kravall. En hel del jobb alltså. Jag har fått Spons & personal, vilket innebär att jag ringer runt till en massa företag och försöker "sälja" plats för reklam i på alla flyers vi kommer dela ut,och under snuttefilmen är det ett helt häfte som delas ut till studenterna. Personal-delen är helt enkelt att när vi ska ha något slags event ser jag till att det finns folk som jobbar & skriver jobbscheman och ser till att alla vet vad som händer. SKITKUL alltså :D

Är bara 2or som får vara med i festeriet, vi söker nu men blir inte det riktiga Bi6 (vårt festeri heter så) förrän vid skiftet som är längre fram i vår. I princip ALLA som kunde söka gjorde det,så jag blev helt überglad när Helena (chefen för vårt festeri) ringde och meddelade att jag kommit med :D Det bästa är att även Lollofis kom med, fyfan vilket kul år vi har framför oss :)

Känns skittråkigt att missa maskeraden ikväll, men känner att jag har sagt ja till dethär nu, så är bara att go with it nu. Kommer bli ett antal förre resor hem under tvåan och antagligen aningens svårare att hinna med skolan. Men det är värt det, det är jag säker på! Kommer lära känna en massa folk från andra sektioner & andra universitet :D Jag är pepp på det i alla fall!

Nu ska jag iväg och träna, sen plugga lite med Louise innan vi beger oss hem till Helena vid halv fem för lite pizza, sen bastu med våra "mammor och pappor" (dom som sitter i nuvarande Bi6). Kommer antagligen bli ganska spårat men jag tror det komemr bli jättekul. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0