dags att välja


2010-03-22 @ 17:10:45

Jag har fått ångest/panisk/kaos i skallen. Vet varken ut eller in för tillfället.
Utbildningen jag går har öppen ingång, vilket innebär att man i tvåan påbörjar civil eller naturvetar inriktning. Det ska man välja nu i ettan mellan 1-10 april. Jag har varit 100 % bombsäker på att jag skulle läsa civil men nu, bara någon vecka innan det är dags att välja är jag sjukt tveksam.
Grejen är den att naturinriktningen innehåller så sjukt roliga kurser, massa fördjupning i både kemi & biologi. Medan civil har mer matte och teknik kurser. Jag vill både och. Jag gillar matten, kan kanske blir långtråkigt med bara kemi & biologi. Dock har naturinriktningen en master som jag är supersugen på; läkemedelsdesign och organisksyntes. Folk säger att civilingenjörer tjänar bättre och får lättare jobb. Men samtidigt, jag är inne på att doktorera om jag väljer naturinriktningen och efter det får man nog jobb hur enkelt som helst. Och ska man välja efter jobb & pengar eller efter magkänsla & intresse? Fast, som sagt, matten är skitrolig och kommer antagligen vara kul att läsa programmering, reglerteknik och andra såna kurser som civil innehåller. SÅ jag vet fan varken ut eller in just nu. Har ju varit så säker på civil, men samtidigt så är det kemin & biologin som är roligast och det jag vill jobba med. Jag ska i alla fall på möte med vår studievägledare och försöka reda ut det här. Var fler i klassen som blivit väldigt tveksamma nu.. Nej ska iväg och träna nu, försöka inte fundera så mycket, jag fick tipset att bara gå på känsla. Men är det inte bra att tänka efter också?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0