uuffff


2010-01-28 @ 22:29:55

Jobbig dag. Kom inte iväg imorse, hade knappt sovit på natten. Svettats, frusit, snorat, hostat... Men blev tvungen att pallra mig iväg till maföreläsningen, fattar inget om jag inte går på föreläsningarna, men segt var det. Nu känner jag mig faktiskt ganska pigg, vilket kan bero på att jag käkat alvedon regelbundet & duktigt hela dagen. Imorgon planerar jag att komma iväg, går 8-12 men sen ska jag & Tom få lite jobb gjort, har bokat kontoret.

Det är ganska knäppt det här med sjuk & högskola, för man kan inte vara sjuk? Det finns absolut ingen tid för det. Tre sjukdagar och man har missat 7-9 föreläsningar och ligger miljoners kapitel efter. Visst att man kan skriva av andras anteckningar & be dom förklara, men det blir 100 gånger mer jobb & betydligt svårare. Tänk om man får halsfluss och får lov att ligga hemma 1-2 veckor? Då är man dömd att kugga tentorna.
Studenter får minimalt med pengar och har inte tid över att vara sjuka, fast vi lägger ner minst lika mycket tid på skolan i veckorna som dom som jobbar heltid. Under tenta-p lägger man definitivt ner mer än 40 h i veckan på skolan. Nu låter jag värsta klagig, men det är bara ett konstaterande, jag älskar att vara student. Jag tror det är en jävligt bra erfarnhet & man lär sig hantera pengar när man har väldigt lite att röra sig med.
Men samhället behöver folk som utbildar sig till lärare, läkare, civilingenjörer osv. Annars skulle ingenting funka! Så varför inte lägga mer pengar på oss medan vi utbildar oss? Haha nej nu ska jag sluta, känner mig bara lite pissed för jag vill kunna ligga hemma och bli frisk utan att bli ihjäl stressad över att jag missar en massa. Pengar är egentligen inget problem, vi klarar oss. Det är så billigt på studentkrogarna, hihi, och eldorados mat är, med mycket krydda, typ lika gott som all annan "fin" mat. Och köttbitar är överskattat, vi har ju korv & köttbullar, hahha. Nu ska jag försöka sova, natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0