ironi


2010-02-13 @ 13:58:22

är lite min grej. 80 % av allt jag säger är på skämt, ironiskt, på skoj. Jag har nästan svårt att vara allvarlig. Och folk kan ibland få för sig att jag är dummare än jag är. Dum i två betydelser; dum som i lite efter & dum som i elak. Det gör inte mig något om folk tror jag är lite koko, jag har ju kul i alla fall och jag vet faktiskt att jag inte är det minsta koko egentligen. Men jag har märkt att tjejer är belägna att ta illa upp när jag är ironisk. Tjejer tål helt enkelt skämt mycket mycket sämre än killar. Tjejer säger " åh men liza, så kan du inte säga" eller tittar lite snett. Men det stoppar inte mig, jag fortsätter vara ironisk och bara mena 20 % av det som kommer från min mun. Sån är jag. Jag tycker det är roligt.

På tal om något helt annat så älskar tanter mig! Jag var ner på stan på förmiddagen & köpte ett linne till ikväll, både på vägen ner och hem började en tant prata mig. Måste vara för jag ser så genuint snäll och söt ut, eller vad tror ni?

Kom precis ut ur duschen, ska städa undan lite i mitt rum. Tom & Louise kommer om någon timme (Tom sa att han kommer om en timme = möjligtvis innan klockan fyra). Jag har lyckats bli vän med två personer som är 100 gånger segare än jag och jag vet att folk är ganska vana med att jag inte kommer i tid, men dom där två tar fan priset! Hur som helst, om dom kommer någorlunda i tid så ska vi plugga lite envariabel, sen fixa oss & bege oss mot HG för sittning & partaj :) Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0