nu ska ni få höra!


2009-09-18 @ 13:27:34

Jag orkar tyvärr inte ta tag i varesig matlagning, städning eller pluggning.. Bu på mig!
Men jag tänkte istället skriva av mig litegrann,om hur jag känner förtillfället, angående allt och ingenting.

Jag börjar med Linköping; undebar stad alltså, jag trivs som fisken i vattnet! Mysigt och alldeles lagom stort!
Finns inte så mycket mer att säga än det :p
När det kommer till skolan och KB så trivs jag också som fisken i vattnet, jag tycker verkligen att det en riktigt skön grupp människor jag hamnat bland, och några av dom kommer se till att dom här 5 åren blir great :) Själva pluggandet trivs jag med, jag klarar (oftast) av att ta mig i kragen och få saker och ting gjorda, och jag gillar att man får jobba så självständigt; jag bestämmer när jag vill plugga, om jag ens vill plugga. Just nu körde ju matten och kemin ihop sig lite, men jag tar det lite som det kommer, man ska inte oroa sig i onödan :)
Att bo hemifrån är allt som oftast riktigt skönt, och att bo med Jakob funkar också allt som oftast riktigt bra. Lägenheten är jag übernöjd med! Den är faktiskt riktigt fin och fräsch, mycket utrymme och ett ulitimat läge, skulle absolut inte vilja bo någon annanstans!! Nackdelen med att ha flyttat hemifrån är att jag måste laga mat. helt seriöst så är det det enda jag tycker suger med att bo hemifrån. Vem fan vill äta makaroner och falukorv en fredag?! Jag blir i princip tvungen eftersom all "god fredagsmat" är antingen för svår för mig att laga, eller för dyr för mig att köpa. Eller både och :p Det här med pengar, jag har klarat mig hyfsat bra, jag har 800kvar tills nästa fredag, och då har jag köpt en del som jag inte kommer köpa varje månad, så att klara sig på 2684 kr varje månad är nemas problemas (tackvare dom bästa föräldrarna man kan tänka sig som tar hand om hyran och lite annat åt mig!).
Det är bara lite tråkigt att inte kunna ha elinor, gustav och mamma&pappa i närheten hela tiden, eller åtminstone när jag känner behov av att härja med elli, ligga näranära med gustav eller bråka med mor&far!
Men det blir desto roligare att komma hem och äta pappas fläskkotletter i ugn med champinjoner, träffa elli och gustav :)
Nej nu har jag skrivit en massa, när jag egentligen har betydligt bättre saker som jag borde göra :p
Byebye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0