idag är jag sur


2009-09-01 @ 16:07:00

Eller jag var glad och pigg när jag åkte från skolan. Var ut till Graflunds (dom vi hyr lägenheten av) för att ordna parkeringsplats-kontraktet, dom skulle som vanligt krångla!!! Sen kommer jag hem och ser att jakob lämnat kylskåpet öppet, då blir jag ännu surare. Sen ser jag mig omkring i köket och det ser förjävligt ut! Då blir jag rent av arg, och skriver hotsms till jakob, haha, så nu känns det lite bättre i alla fall. Måste lätta på trycket ibland. Än så länge har det funkat bra för oss två, med disk och sopor och allt, vi kör varannan gång ungefär. Men den här gången är det jakobs tur, och han fördröjer det kolosalt mycket, då blir jag sur. Det är fan inge kul att laga mat i köket när det är disk överallt! Grejen är den att jag faktiskt lätt skulle kunna ta hand om disken, det stör mig egentligen inte, för det är roligare att laga mat om det är städat, och jag är även tveksam till jakobs disk&städkompetens.. Haha. Men det är en principsak, och så vill jag inte att jakob ska tro att han kan komma undan med det hela tiden. Haha, sen får jag lite dåligt samvete för att jag blir arg på honom, när jag vet att han har väldigt tajt med tid, i och med bandyn. Fast så är det ju att inte bo hemma längre, man får helt enkelt ta sig tid till sånt man hade föräldrar som annars ordnande medan man själv va upptagen med skola, vänner, karlar och träning! Så så är det :) Nu känner jag mig lite gladare, när jag fått skriva av mig! Louise kommer förbi strax, hon ska iväg på dragträning sen, så när hon lämnar mig ska jag fixa mat & sen plugga kemi, tudelu på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0