några timmar biokemi


2009-11-26 @ 21:14:48

med Tom. Ok, vi är kanske inte dom mest effektiva, vi har en tendens babbla på om allt annat än det vi ska babbla om. Men jag kan nästan glykolysen nu (bara glykogneogenesen, citronsyracykeln och fettsyrasyntesen/nedbrytningen + alla enzym, koenzym & annat tjoffs att ta sig igenom innan tentan). Vi ska ha en riktigt plugg-dag imorgon, har inga förläsningar eller lektioner så blir att köra hårt med både biokemin och organ.kemin! Känns bra när man får saker gjorda. Men jag känner mig hängig alltså, ont i kroppen (ok, kan vara den enorma träningsvärken jag har sen boxen igår). Slut i huvudet. Känns konstigt i hela mig. INTE BRA. För jag är pepp inför helgen, vill partaja loss på lördag, tror verkligen det komemr bli grymt :) Och sen ska det självklart bli superskoj att få ner Sofia, plus att vi ska träffa Carro en stund tror jag! Känns som jag inte sett någon av dom på flera månader. Vilket jag ju faktiskt inte har, haha!
Jag har fått 5 samtal/mail från personer sugna på lägenheten. Jag har valt att säga nej direkt till dom som inte kan prata svenska & knappt engelska. Och speciellt om dom är killar. Däremot fick jag ett trevligt mail av en fransk tjej som flyttar hit i januari, hon verkade "ordentlig" och det skulle som sagt vara ritkigt kul att få in någon utbytesstudent (som kommer tyskland, frankrike eller något "sånt" land).
HAHAHA, precis när jag skulle skriva tyskland ringde sugenpålägenheten nr 6, en tysk kille som ville komma och kolla. Han lät väl trevlig, men han var ganska gammal, 25 tror jag han sa. Men han får komma och kolla, jag har väldigt svårt att säga nej eller ljuga och säga att den är uthyrd redan. Men som sagt, han pratade förstålig engelsk. Haha, det här är ju spännande :p Nu ska jag kolla på film, tudelu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0