vem sa att det var svårt att få lägenhet? ;)


2009-07-14 @ 18:38:00

Nu är det klart, vi har fixat oss en väldans rymlig trea, som ligger så nära skolan som det går att få det, tar endast ca 1-2 min att gå/cykla till skolan :D Underbart tycker jag, som i tre år fått åka tåg & buss för att ta mig till fagersta & brinell! Först när vi kom dit och träffade mannen som sklle visa oss lägenheter fick vi höra att dom tre vi skulle fått se redan blivit uthyrda. Lite panik där, men det fanns fyra lediga lägenheter kvar som stod tomma så det bara va för oss att flytta in så fort som möjligt, varav 2 inte var på markplanet, vilket var bra för vi ville komma upp en våning. Första vi tittade på var skabbig, äcklig och luktade mögel. Lite oroande. Men den andra var en vinnare, och blev också den vi valde :) Grymt stort vardagsrum, vi har funderat hela vägen hem vad vi ska fylla ut rummet med, soffa & tv kommer inte vara tillräckligt. Fräscht kök med nytt kylskåp & frys, vi får även en diskmaskin ditställd inom kort :) Två toaletter vilket var viktigt, annars kommer det bli slagsmål varenda morgon :P Alla rum hade hyffsade tapeter, förutom Jakobs rum, så han ska tapetsera om. Mitt rum hade typ ljusgula så jag tror det får vara så som det är! Det känns jättebra och jag längtar verkligen tills vi kan flytta ner dit, ska som sagt köra dit grejer redan till helgen tror jag, men det blir bara alla stora grejer så som vardagsrumssoffan, soffbord, köksbordplus stolar, kanske mitt skrivbord också. Resten av mina saker kommer jag nog ta ner första veckan i augusti. Säng ska köpas ny, så det kanske vi gör i veckan och ställer ner samtidigt som allt annat stort, annars spar vi det till min "riktiga" flytt! På torsdag ska jag & elli till Ikea och jag ska handla en massa småsaker som skärbräda, skålar, grytlappar, lite matlådor, köks&toahanddukar osv, ska bli skitkul! Hihihi :D
Nej nu ska jag packa lite grejer, ska hem till gustav :) Och imorgon är det Harry Potter med Sofia som gäller! 
Byebye!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0