tur jag kan simma


2009-07-09 @ 15:23:50

På Spotify går 4 låtar om & om igen. Ute regnar det. Det är lugnt och skönt hemma, alla anda i familjen är fortfarande och jobbar. Kanske en film, kanske en bok. Vem vet? Inte jag i alla fall, jag är för slö för att ta ett beslut. Visst är det skönt att vara ledig?! Man kan liksom bara vara, inget man måste göra. Eller ja, jag jobbar ju visserligen, men det känns ändå som jag är ledig. Knäppt! Förresten, jag fick en kaffebryggare i studentpresent, kanske dags att börja dricka kaffe? Växa upp? Haha, jag är snart 19 år. Shit. Livet är snart över, fast samtidigt har det inte ens börjat.
Åh en sån skön känsla som infinner sig, lugn och harmonisk känner jag mig. En annan känsla som jag haft ända sen studenten är en känsla av frihet. Nu när jag kommit bort från det, smält allt och ser tillbaka inser jag hur vi människor är enormt bra på anpassa oss. Jag har gjort det i alla fall. Men nu är det sommar, jag gör vad jag vill och jag anpassar mig inte längre. Jag är faktiskt tveksam över att dom från skolan ens känner mig. Inte så som elli & co, jag hade nog två lizor, en jag alltid varit & som jag använde hemma, en annan som jag var i skolan. Men en bergodalbana har jag alltid varit och kommer jag alltid förbli. Haha, Eli, minns du mornarna på bussen när vi gick i 7an & 8an? Jag var allt som oftast på hemsk humör, riktigt jävla sur kunde jag vara. Utan anledning. Hormoner? I såna fall bubblar dom upp titt som tätt än idag. Nej, kanske ska ta en tupplur så här mitt på dagen? Måste typ börja göra mig iordning om en timme, ska iväg till västerås på bio med elli, anna & förhoppningsvis även michaela :) Tudelu!


Kommentarer
Postat av: Picko

Men guuuuud så vacker jag var! ;D

2009-07-09 @ 19:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0