matlagning


2009-07-13 @ 16:25:38

Det gäller att vara logisk när det kommer till matlagning. Kanske en bra idé att inte sätta igång med att steka köttfärsen på full värme, för att sen ställa sig och skala potatisen, så köttfärsen bränner fast. Sen kan det vara smart att förbereda allt som ska användas i, låt säga en soppa, innan man börjar laga den, så man slipper hålla kollpå två saker samtidigt.. Hum.. Det är tur jag ska bo med någon, annars skulle det sluta med att jag svalt ihjäl (eller blev tjock & fattig p g a för mycket snabbmat!). Nu ska jag kolla in min soppa, och sen göra det enda som är roligt när det kommer till matlagningen; krydda! Eller ja, att äta är väl det roligaste..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0