måndag


2009-07-06 @ 16:46:21

Började halv åtta imorse med lite jobb. Efter det blev det mat hemma hos mormor, och sen bar det av till Fagersta för en fika med fröken westberg, vilket var mycket trevligt! Känns som jag inte sett henne på år & dar! Och nu är jag hemma igen, sitter och kollar runt efter bostad i Linköping. Jag kan inte bestämma mig om jag ska bo med Jakob eller om jag ska köra på en egen lägenhet. Mamma kom med förslaget att jag skulle göra en lista med vad om är positivt med att bo ensam, och en likadan lista när det kommer till att dela lägenhet.
Så jag gör en här, börjar med det posivia med att bo själv:
kan stöka ner hur mycket jag vill utan att någon gnäller, gå omkring naken, gå på toa med toalettdörren öppen, laga den mat jag vill ha, härja och vara stökig hur mycket jag vill, inge bråk om vem som ska duscha först osv, slippa ta någon hänsyn till någon alls(ok grannar, men inte riktigt samma sak)!
Okej, lista nummer två;
slippa vara ensam, lär känna mer folk, slipper betala allting själv (det blir billigare), har någon att umgås med om kvällarna om man inte har något att göra, har någon som kan hjälpa till att städa & tvätta & laga mat, sällskap till skolan(slipper jag gå vilse i början!).
Det där va allt jag kom på för tillfället. Gjorde mig inte mycket klokare direkt! Snark, jag tänker dra lott om det hela, för jag kommer inte kunna bestämma mig. Och egentligen är det ju ingen big deal, bara det att jag är rädd för att jag kommer vilja döda jakob efter bara några månader :P Fast det är ju inte heller säkert.. Haha, suck, jag låter det bli som det blir. ¨
När jag tittar igenom listorna inser jag att praktiskt & famför allt ekonomiskt så är det smartare att dela lägenhet. Men som jag sa till Jakob, det jag tycker är det skönaste med att flytta hemifrån är att slippa gnäll om att man ska städa och såna grejer, helt enkelt slippa ta hänsyn till någon och bara göra som man själv vill. Även om det (förhoppningsvis) blir mindre gnäll och tjat om jag bor med jakob än nu här hemma så blir det ändå inte som att bo ensam. Och nu verkar det som dom gnäller en massa på mig här hemma, så är det inte riktigt, men ibland få man väl höra "plocka i diskmaskinen" och "städa ditt rum. NU!" Haha
Hur som helst, jag måste nog fundera över det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0