mitt 2009


2009-12-31 @ 00:29:00

Nyår idag (eller ja, ska gå & lägga mig och vakna igen innan det är nyår "på riktigt")

Vilket år det har varit! Och tiden har gått så fort, men samtidigt känns det som år sedan jag tog studenten, ett helt annat liv!?
Tror att 2009 hittills har varit det mest händelserika året i mitt liv. Så otroligt mycket som ser annorlunda ut den här nyårsafton i jämförelse med förra. Häftigt och lite skrämmande hur saker och ting kan förändras. Men det som hänt i år känns, överlag, som väldigt positiva förändringar. Jag kan säga att jag lämnar 2009 bakom mig på topp. Jag är glad, frisk, har roligt och trivs! Men hela året har ju inte varit enkelt, emellanåt har jag knappt velat ta mig vidare, velat ge upp. Det har försvunnit människor från mitt liv. Vissa visade sig vara något helt annat än man trott. En del har det varit svårare att släppa taget om, andra märktes knappt av när dom försvann. Och dom som är viktiga, dom finns fortfarande kvar. Men det har även kommit in så många härliga, roliga & bra människor. KB (och TB då) är riktigt bra, jag kunde inte trivas bättre :) Jag har hamnat rätt. Människorna vill samma sak och vi har kul tillsammans medan vi tar oss, sakta men säkert, dit vi vill.

Jag känner att jag faktiskt börjar bli lite vuxen nu. OK, skulle inte säga att jag är vuxen, inte något som jag eftersträvar heller egentligen. Men jag har lärt mig en hel del om vad att vara vuxen innebär sen jag flyttade hemifrån. Haha, såg en lista nån fyllt i och en fråga var; vad har du spenderat mest pengar på i år? Mat. Ser ni hur vuxet och tråkigt det där låter? Haha! Fast att vara vuxen är väl inte att handla mat, utan att verkligen kunna ta ansvar. Så ser jag på det, och det är något jag blivit jävligt bra på. Laga bra & god mat däremot, får bli 2010s mål.

Jag har inga nyårslöften direkt, men jag har lovat mig själv att prio 1 nästa år kommer vara mig själv. Kan känna att jag satt andra människor före mig själv lite för mycket. Jag ska ha roligt, göra det jag vill göra och aah, bara vara mig själv (och allt som kommer med det!). Jag ska prova på nya saker, jag har sett nu att jag faktiskt klarar av rättså mycket, förändring är inget farligt. Jag kommer ta varje chans som visar sig! Inte bry mig om vad folk tycker och tänker.

Nyårsafton 2008 var jag kär, längtade till studenten, nervös och rädd för vad hösten skulle föra med sig, undrade om jag skulle klara av det som det nya året hade att komma med.
Nyårsafton 2009 är jag inte kär, längtar tillbaka till studentlivet i Linköping men njuter av att vara hemma ett tag till, förväntansfull inför vad det nya året har att komma med och beredd på vad som helst!

Ha ett gott nytt år allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0