aldehyd/keton under baskatalys+värme ger aldolkondensation


2009-12-20 @ 20:26:42

Nu är det tamejfan är det färdigpluggat för i år!
Jag har vält ett glas vatten över hela skrivbordet och missat stolen när jag skulle sätta mig. Jag tror det räcker med pluggande idag, 9 timmar is enough om jag ska vara ärlig! Funderar på om jag ska börja packa inför hemresa? Jag kommer ju måsta ta med mig typ alla mina kläder?! Ska ju liksom vara hemma i nästan 4 veckor?! Jag <3 bilen, tänk att släpa alla saker på tåg och buss, får rysningar bara jag tänker på det, haha!
Men jag är lite kluven at the moment. Min plan var att skriva tentan (och helst klara den), äta på Kårallen med Lollofis och fira att vi klarat vår första termin så galant. Sen sticka hem och grovstäda lägenheten, packa med allt. Och på kvällen var det tänkt att gå på bio med några från klassen, Avatar eller New moon. Alltså åka hem tisdag morgon. Men nu undrar jag om jag inte ska skita i bion och vara extra effektiv vid städningen och kanske komma iväg hemåt runt 5-6 tiden imorgon kväll? Fast det är inte roligt att köra hem i mörkret när det är en massa snö. Och min hjärna kommer antagligen vara ganska trött. Har egentligen ingen anledning att stressa hem. Vi får se hur det blir! Men ska nog ta och börja packa lite smått redan ikväll, måste sysselsätta min hjärna med allt annat än kemi så det jag fått in i dag får chansen att bearbetas!

På med musiken och fram med resväskan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0