ångest & panik


2008-09-15 @ 20:58:18

Det är vad Sofia och Anna framkallat hos mig. Dom ska åka till USA och jobba som au pair efter studenten. Och vad ska jag göra? Ingen aning! Jobba ett år? Nej det vill jag inte för då kommer jag fastna och aldrig bli nånting. Plugga? Ja gärna, men vad?! Jag vet fortfarande inte om jag vill bli biolog, kemist, tandläkare, jurist blablabla! Jag ångrar verkligen att jag inte gått nåt yrkesförberedandeprogram. Tänk vad kul jag kunde haft med Elli & Becca med saxarna i högsta hugg. Fast jag vet ju egentligen att jag skulle vantrivts och antagligen blivit en ganska dålig frisör.. Så om 9 månader kommer jag stå där, arbetslös och utan den minst lilla aning om vad jag vill göra med mitt liv. Tragiskt. Tragiskt.
Och alla bara förvirrar mig med sina; nej men ta ett år utan plugg så du vet att du verkligen väljer rätt sen och inte ångrar dig och sina lika bra att ta tag i det med en gång, så du slipper bli 40 innan du är färdig. GAAH.
Jag vill åka med pattis & firren, men jag kan inte ta hand om barn, är rättså säker på att jag inte ens gillar dom. Och antagligen så gillar dom inte mig heller så det går jämt ut. Så nej, jag fortsätter väl som vanligt; väntar på en uppenbarelse eller att någon ska tala om för mig vad som blir bäst.
Jag sitter och mjaouar till Sofia som en olycklig liten skabbkatt, ungefär som den plutten som bodde på mitt & gurras hotell i grekland. Den var det synd om (det jag vill få fram är alltså att det är synd om mig också ;P).
Hejdå på er, jag ska fortsätta gubbla och kommer ni på nåt roligt man kan jobba med så skriv ;)

Kommentarer
Postat av: j

vad tycker du om min nya bloggdesign?

2008-09-17 @ 12:30:49
URL: http://ffashionbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0