i toppen!


2008-08-31 @ 16:37:44

Kom nyss hem från västerås, spenderade lördagen med min bästaste gustav :) Vi (jag) städade och vi (jag) försökte tycka om champagne men det gick inge vidare. Jag har insett att det är dags för någon slags förändring, det är varken bra för mig eller för oss att jag beter mig som jag gör emellanåt. Gustav är det bästa jag har och har inte gjort sig förtjänt av mina utspel, speciellt den där förbannande svartsjukan. MEN, första steget till förbättring är väl att erlänna för sig själv. Så där kom mitt erkännande. På gott eller ont så måste man våga ibland, ingen vet egentligen om man gör rätt eller fel i det men just nu är det bara att ta chansen/risken, beroende på hur man vill se det. Fast mitt nya jag väljer att se det som en chans.

Inatt drömde jag att Elli, pluttan, baben av alla babes, höll på att dö, jag vaknade av att jag snyftade som bara den, det var ingen rolig dröm :(

Nya tiden mina vänner, innebär nya böcker. Sofia har fått in mig på chiclit vågen som hotar dränka oss alla. Idag köpte jag Marian Keys - är det någon där?, Tess Stimson - Hon, han och älskarinnan & Danielle Steel - Huset på Hope Street(!). Verkligen andra böcker än den serien jag & Gurra samläser som handlar om Caesar. Har faktiskt alltid haft något emot dessa enligt mig fjompiga böcker. Men sen några positivt läsupplevelser tackvare skrattanfallen till Mina hemligheter så blev jag tvungen att fundera kring min inställning till alla dessa tjejiga rosa böcker.

Abisko då. Ja ni det var ju en upplevelse kan jag lova! Hade varit totalt värdelöst utan mina roomisar för veckan. Mycket spännande saker som kom upp till ytan, förhoppningsvis kommer detta kunna leda till en händelserik utveckling av det hela. Men synd bara att vissa trögskaft verkligen inte fattar någonting. Skrattretande är det minsta man kan säga. En irritation som växt sig såpass stark att bubblan snart kommer explodera, precis, explodera, inte spricka. KAABOOOM! Fast i och för sig så har det inte hänt nåt dessa 2 år som passerat, vad säger att detta år kommer blir det då allthänder.

Till något mycket roligare. Fan. Jag kom inte på något roligare. Dock vet jag att september kommer bli en väääldigt busy månad. Mihi!

Puss på min gustav som orkar med mig & som är bäst på näranära, puss på elinor som nästan dog inatt, puss på mina hoomies sofi, carro & jakob som förgyllde Norrland, puss på mimmi också för hon är så söt, puss på mami & pai bara för att dom är precis som dom är :)

Kommentarer
Postat av: Mimi

puss på dig Liza, för du är bäst! mjaou & slisk

2008-09-05 @ 19:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0